30/05-02   -   Pressemeddelelse

Dansk Dataforening skifter navn til DANSK IT

Dansk Dataforening har i løbet af foråret været igennem en større omstrukturering, hvor nogle af hovedpunkterne har været at skabe en klarere profil og fokusering af foreningens opgaver. Disse ændringer blev vel modtaget på foreningens netop afholdte generalforsamling 29. maj. En af de væsentlige afstemninger gik på navneskift fra Dansk Dataforening til DANSK IT med det meget væsentlige mantra: "Styrk dit netværk", der signalerer DANSK IT's vigtige rolle som Danmarks største uafhængige interesseorganisation for it-professionelle, der ønsker et fagligt netværk.

- Det var nødvendigt med et navneskift nu, siger Per Buchwaldt, formand for DANSK IT. Vi oplevede, at flere og flere forbinder ord som data og forening med noget gammelt støv. Det er DANSK IT ikke. Vi har vores virke i et erhverv, der er kendetegnet med meget stor dynamik og som tiltrækker mange unge it-professionelle. Vi vil modernisere foreningen, så den modsvares af de ønsker, man kan stille til os som en it-forening, der varetager de it-professionelles brugerinteresser anno 2002 og frem, siger Per Buchwaldt.

På generalforsamlingen, hvor der i øvrigt var kampvalg om bestyrelsesposterne, blev følgende valgt:
Adm. direktør Mai Buch, Competencehouse

IT Sales Development Manager Klaus Nissen, ECCO Sko A/S

Sekretariatschef Dorthe M. Stigaard, Det Digitale Nordjylland

Professor Niels Bjørn-Andersen, Handelshøjskolen i København (genvalgt

De øvrige bestyrelsesmedlemmer er:
Koncern it-chef Per Buchwaldt Carl Bro A/S (formand

Projektchef Jenny Secher, Icon Medialab A/S (næstformand

Direktør Niels Vorum-Petersen, Berlingske IT (næstformand

IT-chef Karin Meinicke Andersen, Danmarks Apotekerforening

Advokat Hanne Bender, advokatfirmaet Bender.dk

Statsaut. revisor Carsten Heilbuth, KPMG IT Risk Management

Direktør Torsten Hvidt, copenhagen consulting co.

Business Developer Manager Søren Weeke, Nordic Info Group

Som en nyhed valgte generalforsamlingen, at der fremover skal være to næstformænd i foreningen. Dette afspejler den øgede aktivitet i foreningen og et ønske om ledelsesmæssigt fokus på de medlemsrettede aktiviteter foruden det it-politiske arbejde, der varetages af formanden.

Implementering af navneskiftet sker hen over sommeren.

DANSK IT
Bredgade 25 A