25/01-02   -   Pressemeddelelse

Den nye hjemmePC ordning

Med Regeringens udspil til ny hjemmePC ordning tages et væsentligt skridt fremad, vurderer FDIH. Især koblingen til en attraktiv bredbåndopkobling er fornuftigt vurderer foreningen for den erhvervsmæssige udnyttelse af nettet.

Gert Birnbacher, der er formand for FDIH, udtaler følgende:
"Den nye ordning er forskellig fra den gamle. På visse områder er den knap så attraktiv, idet meget dyre PC´ere ikke længere opnår det samme statstilskud. Det behøver dog ikke at betyde alverden, da det jo er virksomheder, der køber hardwaren ind. Ofte i så store mængder, så PC´erne er relativt billige. Da ordningen tillige indeholder en afklaring af arbejdsgiverbetalt bredbånd, må ordningen alt i alt betragtes som ganske fornuftigt og et væsentligt fremskridt i forhold til status quo", siger Gert Birnbacher.

FDIH - Foreningen for Distance- og Internethandel
Børsen