04/04-02   -   Pressemeddelelse

Åbent debatmøde hos FDIH om Software Patenter d. 9 april

Beskrivelse af aktiviteten : SOFTWAREPATENTER - HVAD RAGER DET MIG? EU kommissionen har udsendt et forslag til direktiv om computer-implementerede opfindelsers patenterbarhed pr. 20. februar 2002, som foreslår, at EU nationalstaterne ændrer deres lovgivning, således at nationalstaterne tillader patentering af software og forretningsmetoder. Formålet er en harmonisering af de nationale patentkontorers praksis. FDIH er blevet bedt om at kommentere på direktivforslaget, og holder derfor et åbent debatmøde, hvor vi inviterer alle med en mening om softwarepatenter til at komme og deltage i diskussionen. Program: Kl. 14.00 - 14.05 Velkommen og intro v. John Kennedy, FDIH Kl. 14.05 - 14.45 Softewarepatenter - Hvordan kommer det til at rage dig! v. Henrik Mansfeldt Witt, Partner, Johan Schlüter advokatfirma & Per Nygreen, PhD. Plougmann & Vingtoft - intellectual property consulting Kl. 14.45 - 15.30 Nej tak til softwarepatentering! v. Ole Tange, Softwarepatenter.dk Kl. 15.30 - 15.45 Pause Kl. 15.45 - 16.15 Mulighederne ved softwarepatenter v. Laust Søndergaard, Mondosoft Kl. 16.15 - 16.45 Åben diskussion med input fra ekspertpanel. Ordstyrer: Jesper Grona Larsen Tidpunktet: Den 9. april, 2002 kl. 14:00 Værtssted: FDIHs lokaler, Fabrikmestervewj 10, 1437 Kbh K Arrangementet er gratis og åben for alle - tilmelding kan fortages hos FDIH.

FDIH - Foreningen for Distance- og Internethandel
Børsen