20/02-02   -   Pressemeddelelse

Roskilde får nyt IT-hus for iværksættere

Firmaet IBW i Roskilde har oprettet flotte faciliteter til et nyt IT iværksætter hus for unge energiske iværksættere der ønsker opstart hér og nu! Det nyt IT-Hus er beliggende på attraktiv strøgadresse i Roskilde Centrum, med kun 5 min. til nærmeste tog og bus.

Bag projektet står Jakob Adeltoft der selv er energisk iværksætter og nu realiserer sin drøm om et nonprofit IT iværksætter hus for unge mennesker med nystartede ideer og projekter.

Jakob siger "Jeg ved hvor svær en opstart kan være og hvor vigtigt det er med konstant ping-pong i udviklings situationer. Personligt, har jeg for år tilbage, siddet med mine ideer i min 2-værelses lejlighed og programmeret til ud på de sene nattetimer og savnede da et godt og solidt netværk og muligheden for at trække på ekstern expertise."

Yderligere siger han "...med dette IT-Hus, prøver jeg at skabe de forhold jeg selv har manglet i opstartsfasen samt at opbygge et solidt netværk hvor vi kan trække på hinandens ekspertise."

Han supplerer "Jeg har selv været hele møllen igennem og hvis det ikke havde været for en god opsparing og en farmand der også var med på ideen, havde jeg aldrig stået, hvor jeg står i dag."

IT-Huset henvender sig til iværksættere indenfor IT branchen, der på baggrund af en idé eller et allerede udviklet produkt, ønsker at starte op uden at skulle satse hus og hjem eller børneopsparing for at kunne etablere sig i pæne kontor- og møde lokale faciliteter.

En lejer vil typisk være indenfor en af nedenstående kategorier
*Programmør
*Web Designer
*Animator
*Grafisk Designer
*etc.

IT-Huset stiller alle de nødvendige faciliteter til rådighed, hvor iværksætterne ikke skal tænke på variable udgifter som f.eks. Internet, varme, el, papir, fax etc. - dem styrer IT-Huset.

IT-Huset leverer en komplet arbejdsplads (dog ikke PC) samt adgang til en række fælles faciliteter som Internet adgang, netværk, printer, mødelokale, storskærmsprojektor, køkken, toilet, parkering etc.

Jan Adeltoft

WebProof A/S