30/08-02   -   Pressemeddelelse

Bilauktion hver dag på Autocom.dk

E-handel virker: Bilauktionen på Internet Autocom.dk udvider nu fra tre til fem ugentlige auktioner

Danskerne er blevet så vilde med at sælge deres biler på Internet, at bilauktionen Autocom.dk nu udvider antallet af auktioner fra tre til fem om ugen. Altså en bilauktion på Internetadressen www.autocom.dk for alle ugens hverdage. Ifølge Autocom.dk's direktør Peter Grøftehauge er efterspørgslen på biler på auktionen inde i en rivende udvikling.

"Mange af de danske bilforhandlere, der anvender auktionen har længe efterspurgt daglige auktioner. Da vi samtidigt ved, at netop den hurtige afklaring omkring hvad det reelt er muligt at få for den brugte bil, er en af hovedgrundene til, at så mange privatpersoner sætter deres bil til salg på Autocom.dk, gav beslutningen sig selv," fortæller Peter Grøftehauge.

FORBEREDT PÅ EFTERÅRSSALGET
Autocom.dk valgte imidlertid at vente med at udvide antallet af auktioner til den værste sommervarme havde lagt sig. Varmen er nemlig hverken befordrende for brugtvognshandlen eller Internet-brugen, men nu hvor danskerne igen har fundet de lange bukser frem og samfundet har kastet sommerdvaskheden af sig, mener Autocom.dk, at tiden er den rette.

Peter Grøftehauge er ikke i tvivl om, at en hurtigere afvikling af auktionerne vil være til gavn for alle parter. Både køber og sælger får nu svar 23 timer efter auktionsstart. Derefter holder auktionen en times "middagspause" og så begynder næste auktion igen klokken 12 og løber 23 timer frem. Fredagens auktion afsluttes dog først mandag.

BILAUKTION OP I GEAR
"Vi sætter simpelthen auktionen op i gear. Bilforhandlerne anvender typisk auktionen ved auktionsstart og hen imod auktionen afslutning, så de sparer tiden derimellem, og de mange private, der sælger deres biler gennem Autocom.dk, får endnu hurtigere højeste bud fra de 900 tilmeldte forhandlere," siger Peter Grøftehauge.

Der er for øjeblikket cirka 70 biler på hver auktion svarende til over 200 biler om ugen, men tallet er stigende, så Peter Grøftehauge forventer, at der inden længe vil være et tilsvarende antal biler på hver dag.

INGEN EKSTRAUDGIFTER
Det koster 1.000 kroner med moms for privatpersoner at sælge en bil på Autocom.dk, mens bilforhandlerne betaler et tilsvarende beløb for at købe. Det er til gengæld gratis at bruge auktionen, og handles bilen ikke, er der ingen udgifter for hverken køber eller sælger.

"Fordelen ved auktionen er, at bilen udbydes til hovedparten af de danske bilforhandlere, der så aktivt skal gå ind og byde på bilen. Forhandlerne får til gengæld mulighed for at købe meget målrettet ind af biler, der kan bruges i netop deres forretning og kan derfor byde lidt højere for bilerne, så både køber og sælger nyder godt af systemet," slutter Peter Grøftehauge.

Autocom A/S
Tolderlundsvej 3E, 2.