Få dit eget presserum

13/06-12   -   Pressemeddelelse

Cykelsporten vender hjem til Sabro

Det er cyklingens år i Sabro. Hotelkæden Montra, som Sabro Kro er en del af, er hovedsponsorer ved årets DM i landevejscykling. Sponsoratet er ikke bare en fiks idé for at få reklame, men en hjertesag der har over 100 år på bagen.

I mere end 100 år har cykelsporten haft en central plads i Montra Hotel Sabro Kros historie. En cykelbane bag kroen kan spores helt tilbage til starten af 1900-tallet, og i hvert fald frem til 1930'erne var banen et yndet udflugtsmål for oplandets borgere. Kroens ejer stod for driften af banen, der var omdrejningspunktet for mange velbesøgte arrangementer. Blandt andet dannede den ramme om et stort baneløb med efterfølgende bal d. 24. juni 1906 - på præcis samme dato som mændenes linjeløb afholdes i år.

Cykelinteressen omkring institutionen Sabro Kro har trukket spor op gennem tiden og er intakt den dag i dag.

"Vi støtter meget gerne lokale initiativer og bakker op om aktiviteter i nærområdet - store som små. På grund af vores 'cykelhistorie' var vi ikke i tvivl, da vi fik mulighed for at sponsorere et arrangement som DM i landevejscykling. Det er det helt rigtige for os - det er næsten som om cykelsporten vender hjem til Sabro," fortæller direktør på Montra Hotel Sabro Kro, Jakob Beck Wätjen.

"Arrangementet har i den grad pustet til cykelglæden hos os. Vi støtter samtidig Team Rotary Favrskov, der sender et hold af sted til Paris for at samle penge ind til blandt andet Hammel Neurocenter. Og vi skal helt bogstaveligt selv ud og trampe i pedalerne, da vi blandt hotellets personale har samlet et hold, der deltager ved Postmasterløbet i forbindelse med DM-arrangementet, så jeg kommer selv til at trække i cykelshortsene," proklamerer direktøren. "Derudover stiller vi med 2 ryttere til Hammel Sports Klubs spinning-arrangement til august for også at støtte den lokale sport."

Med sponsoratet bliver Montra Hotel Sabro Kro det officielle rytterhotel og vil få mange af cykelrytterne boende under arrangementet.

"Det er jo en lidt speciel disciplin at huse sportsfolk i det hele taget. Der er særlige krav til de fysiske forhold og til maden, men den udfordring tager vi i stiv arm. Vi har været værter til andre lignende arrangementer som eksempelvis UEFAs U21 EM i 2011, hvor vi var det eneste spillerhotel i Aarhus," siger han.

Uddrag fra Århus Amtstidende:
20.06.1906
"Sabro Cykleklub afholder stort Baneløb ved Sabro Kro Søndag den 24. juni kl. 4. Unionens ryttere maa anmeldes senest Torsdag den 21. juni til Formanden. Musik paa Banen under Løbene. Om aftenen Bal.
Tilskuerne kan deltage i Ballet.
Bestyrelsen"

26.06.1906
"Sabro Cykleklub afholdt Væddeløb, der var godt besøgt trods stærk Varme. Der var dog flere Uheld og en Deltager brækkede Kravebenet. Han maatte gaa paa Banen indtil Læge Gøtsche kom til stede."

Om Montra Hotel Sabro Kro
Montra Hotel Sabro Kro er en af Danmarks kongelig privilegerede kroer. Den gamle kro fremstår i dag som moderne hotel af høj standard. Smukke lokaler, lækker mad, helt nye store værelser og hyggelig atmosfære danner rammen om dit ophold, og det venlige personale kræser om dig, lige meget om det er til møde, fest, weekendophold eller til en god middag i restauranten. Med vores beliggenhed mellem land og Århus By kombinerer vi vores rolige atmosfære med storbyens liv og muligheder.

Læs mere om Montra Hotel Sabro Kro på: www.sabrokro.dk

86 94 89 22

Modtag nyheder fra Montra Hotel Sabro Kro på mail

Tilmeld dig her
Vores mission er at effektivisere og formidle alle former for presse- og virksomhedsinformation og gøre den tilgængelig for alle på alle tilgængelige platforme.