13/03-01   -   Pressemeddelelse

euro909.com's tv-kanaler kommer på satellit

De to euro909.com kabel-tv kanaler DK4 og Bio+ skal fremover kunne ses også via Canal Digitals program-pakker via satellit. Det giver 650.000 flere potentielle husstande til stationerne.

Seere i hele Danmark vil fremover få lejlighed til at følge med i DK4 og Bio+ via satellit, og dermed udvider ejeren euro909 konceptet, der hidtil kun har omfattet distribution i kabel.

"Canal Digital kan nu tilbyde flere danske og internationale film til deres pakker, mens euro909.com øger antallet af potentielle husstande til mindst 650.000. Der er fordele i aftalen for begge parter", siger Jesper Helbrandt, der er koncerndirektør for euro909.com. Aftalen med Canal Digital er den første af sin slags for euro909

"Canal Digital har været ekstremt aggressive og succesfulde i deres gennemtrængning på det danske marked for satellit tv. Vi forventer derfor, at euro909.com vil være i stand til at udvikle både indholdet og annoncemarkedet", siger Jesper Helbrandt.

"Vi ser frem til samarbejdet med euro909.com og til at inkludere de to nye tv kanaler i vores platform", siger Jens B. Arnesen, der er adm. direktør for Canal Digital Danmark.

"Vi ved, at der er stor efterspørgsel for varieret udbud, og de to kanaler vil derfor klart styrke vores nuværende udbud af programmer. Derfor er aftalen med euro909.com helt i tråd med virksomhedens strategi om at være den stærkeste leverandør af såvel nationale som internationale tv programmer i vores region", siger Arnesen.

Bedre pakke fra Canal Digital
"Med DK4 og Bio+ er Canal Digital programpakken nu komplet med alle danske satellit-kanaler med undtagelse af TV3. Desuden betragter vi Bio+ som et godt supplement til vores række af filmkanaler, specielt fordi der vises så mange ældre og danske film, hvilket har stor interesse i Danmark", siger Jens B. Arnesen.

For at strømlinje euro909.com's struktur bliver tv-området samlet i en ny division med navnet "Euromedia". I øjeblikket drejer det sig om de tre stationer Bio+, DK4 og MovieBox PPV, ligesom tv-produktionsselskabet, Primevision, også kommer med.

Yderligere oplysninger hos koncerndirektør Jesper Helbrandt på telefon 39 54 00 00

Waterfront Communications A/S
Ehlersvej 11