26/03-01   -   Pressemeddelelse

VeriSign indgår aftale med danske euro909.com

Nasdaq-noterede VeriSign har i dag offentliggjort en aftale med tre selskaber om at tilbyde virksomhedens internet trust service, som inkluderer digitale certifikater og valideringsservices. Blandt deltagerne i aftalen er danske euro909.com

Udover danske Nasdaq-noterede euro909.com er der indgået aftaler med islandske Skyrr og polske Computer Communication Systems.

De skal fremover kombinere VeriSigns internationale internet-ekspertise med deres e-commerce services for at servicere kunderne under hensyntagen til deres eget sprog, møntfod og juridiske system. Det skal muliggøre sikker digital handel gennem internettet.

"Verdens virksomheder er nødt til at have en fælles sikkerheds-struktur, hvis de vil have sælge via nettet og udvikle deres e-business løsninger", siger Anil Pereira, Senior Vice President og Group General Manager Enterprise Division of VeriSign.

"Computer Communication Systems, euro909.com, og Skyrr er alle vel positionerede i deres region, og det kommer VeriSign naturligvis til at drage fordel af", understreger Anil Pereira.

"Datamonitor" forudser, at Public Key Infrastructure (PKI) produkter og services vil fortsætte med at vokse over de næste fire år, således at de på verdensplan genererer en omsætning svarende til cirka 25 milliarder kroner i år 2003. Det dokumenterer behovet for VeriSigns ydelser.

Computer Communication Systems, Euro909.com og Skyrr skal levere en bred vifte af VeriSigns digitale godkendelses-services inklusiv Managed Public Key Infrastructure (PKI) til virksomheder, myndigheder og e-handelsvirksomheder. Applikationerne understøtter systemer fra bl.a. Microsoft, SAP og VPNs e-commerce løsninger.

Efter at verdens ledende internet-sikkerheds firma, VeriSign, har lavet aftale med de tre, har VeriSign nu partnerskaber med 35 virksomheder dækkende næsten 80 lande.

Euro909.com blev stiftet i 1986 og tilbyder primært vesteuropæiske virksomheder forskellige internetmuligheder herunder domæneregistrering, webhosting og digital sikkerhed. Hovedkontoret er i København (Søborg), og virksomheden opererer også i England, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge og Sverige.

Waterfront Communications A/S
Ehlersvej 11