21/01-02   -   Pressemeddelelse

Første image-scanner til industrien

Den solide Sabre 1400 stregkodescanner fra Intermec Technologies tilbyder bedre ydelse og pris end laserscannere. Intermec Technologies har netop udvidet selskabets serie af image-scannere med Sabre® 1400, markedets første image-scanner til industriel brug på lagre, i distributionscentre og i produktionsområder. Sabre 1400 kombinerer hastigheden og ydelsen i Intermecs patenterede Vista™-teknologi med rækkevidden og præcisionen fra laserscannere. Sabre 1400 har en scanne-rækkevidde på op til 50 cm ved selv beskadigede eller dårligt trykte stregkoder, en lys og skarp scannelinje og et ergonomisk design, som gør den behagelig at bruge en hel arbejdsdag igennem. - Sabre 1400 kan tåle at blive tabt 26 gange på et betongulv fra næsten to meters høj-de uden at gå i stykker. Den er en af de mest robuste på markedet. Den er absolut overlegen, når det gælder læsning af stregkoder under forskellige lysforhold lige fra to-talt mørke til direkte sollys. Kombineres de egenskaber med offroad-vibration i SAE Class 3 og et kabinet i IP54-standard har man den perfekte scanner, der kan modstå kravene i næsten ethvert industrimiljø, siger Country Manager Michael Jensen, Intermec Technolo-gies A/S. Den prisvenlige scannermotor, der bruges i Sabre 1 400, er på flere områder langt bedre end laserteknologien. Intermecs Vista-baserede scannemaskine har for eksempel en feltdybde på op til 50 cm, og en rækkevidde, som kan løse cirka 80 procent af de mest almindelige opgaver i forbindelse med stregkodescanning. Sabre 1400 leveres desuden med en højeffektiv specialbygget ASIC-chip, som giver en hastighed på scanningen syv gange hurtigere end laserscannere (270 contra 40 scan-ninger i sekundet). I modsætning til laserscannere kan Sabre 1400 aflæse både små, tætte stregkoder (2 mm) og større koder (100 mm) - alt sammen med den samme scanner. Den kan endda aflæse beskadigede stregkoder og giver dermed et hurtigere og mere nøjagtigt resultat. Sabre 1400 kan desuden aflæse stregkoder fra computerskærme. Image-teknologien i Sabre 1400-scanneren er betydeligt mere pålidelig end laserscan-nemaskiner. Laserscannere bruger et komplekst system af oscillerende spejle til automa-tisk at sende strålen frem og tilbage for at aflæse et stregkodesymbol. Image-scannere er opbygget uden bevægelige dele. - Mange af vores amerikanske kunder er begejstret for det potentiale, der ligger i In-termecs avancerede image-teknologi på det industrielle marked. Vores mål er at forbedre kundernes produktivitet. Derfor skal vi hjælpe dem med at indføre ny teknologi, som kan gøre deres løsninger mere økonomiske og produktive. Sabre 1400 er endnu et nyt Intermec-produkt, som kan hjælpe os med at opfylde det mål, siger Michael Jensen. Sabre 1400 bruger Intermecs EasySet™ konfigurationssoftware til hurtig og nem kon-figuration af produktet. Funktioner kan tilføjes ved blot at scanne en stregkode, som derefter konfigurerer image-scanneren. Produktet er desuden dækket af en garanti på fem år.

Newsline A/S
Strandvejen 100