05/04-02   -   Pressemeddelelse

Verdens første håndholdte PDA med tri-band GSM/GPRS er i handlen

Nu kan du klare dig med en Compaq iPAQ Pocket PC, når du rejser verden rundt og stadig vil have fuld adgang til alle dine informationer og kontakter

- Compaqs iPAQ Pocket PC kan nu udstyres med tri-band GSM/GPRS. Det giver direkte trådløs adgang over hele verden til Internet, e-mails og mobiltelefoni. Løsningen klikkes nemt på, og allerede nu kan du købe Compaqs Wireless Pack til GSM/GPRS i butikker i Danmark, det øvrige Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA).

Det er første gang, man kan få adgang til Internet og telefoni via en håndholdt PC, uanset om man befinder sig i Asien, USA eller Europa. Tidligere har det ikke været muligt, fordi blandt andre USA har benyttet sig af radiofrekvenser, der differentierer fra Europa og store dele af Asien.

IPAQ Wireless Pack til GSM/GPRS kombinerer iPAQ'ens mange medfødte muligheder med Internettet og mobiltelefonens udbredelse. På grund af GPRS (General Packet Radio Services) kan du benytte din iPAQ med Wireless Pack til altid at være koblet på Internettet. Med et tastetryk er du klar til at hente eller sende e-mail, SMS og WAP eller du kan bruge iPAQ'en som international mobiltelefon. Tri-band dækker frekvenserne GSM900/GSM1800/GSM1900 MHz ligesom den hurtig adgang til data via GPRS netværket er dækket de steder, hvor operatøren tilbyder den service.

Via den indbyggede højtaler og mikrofon (eller et headset) kan du bruge iPAQ Pocket PC med Wireless Pack til GSM/GPRS som mobiltelefon. Opkald foretages med et enkelt tryk via adresselisten og der er mulighed for at bruge iPAQ'ens normale funktioner under telefonsamtalen. Du kan altså læse op fra et regneark, en præsentation eller selv skrive notater eller andet ind mens du taler. Den optimale internetforbindelse sikres med fire kanaler til download og to til upload af information (4+2).

For nylig præsenterede Compaq sammen med softwarepartnere de nyeste løsninger på 3GSM messen i Cannes og på CeBIT-messen i Hannover. Flere europæiske teleselskaber har derfor allerede bestilt de første enheder af Wireless Pack.

- Ud over at være den største leverandør af håndholdte pc'er, baseret på omsætningen i Vesteuropa, fortsætter Compaq med at udvikle nemme, hurtige og problemfri løsninger, som giver direkte adgang til at arbejde med både data og tale. Ved at tilbyde tri-band GSM/GPRS til en håndholdt pc beviser Compaq, at vi fortsætter med at ændre fremtiden for kommunikation, siger Jakob Sørensen, produktchef hos Compaq Computer.

For yderligere information om iPAQ Pocket PC og Wireless Pack til GSM/GPRS, se www.compaq.dk eller www.compaq.com. Det viste foto kan hentes i høj opløsning ved at klikke her. Fotoet kan frit anvendes i forbindelse med omtalen.

Baggrund om Compaq
Compaq Computer Corporation blev grundlagt i 1982 og er i dag en førende leverandør af IT-løsninger og serviceydelser til både virksomheder og private. Compaq designer, udvikler, producerer og sælger IT-udstyr, software, services og løsninger, blandt andet førende storageløsninger, forretningskritiske løsninger, kommunikationsprodukter, desktop pc'er og bærbare computere. Produkterne sælges i mere end 200 lande både direkte og via et netværk af autoriserede Compaq partnere. Information om Compaq og Compaqs produkter kan findes på www.compaq.dk eller www.compaq.com.

Newsline A/S
Strandvejen 100