25/04-02   -   Pressemeddelelse

Compaq slår konkurrenterne med det bredeste udvalg af NAS løsninger

Compaq kan med to nye Network Attached Storage (NAS) løsninger som det første selskab tilbyde et komplet spektrum af NAS løsninger

Compaq markerer sig med to nye storage løsninger som den leverandør, der tilbyder den mest komplette serie af NAS produkter. Med de to nye StorageWorks NAS løsninger kan Compaq nu tilbyde storage til hele spektret af selskaber, uanset om behovet er lille eller stort. Med løsninger til alt distancerer Compaq konkurrenter som EMC, IBM og Dell på storage området, hvor Compaq traditionelt står stærkt.

De nye produkter er StorageWorks NAS S1000 til små virksomheder og StorageWorks NAS B3000, som er rettet mod større virksomheder, der ønsker at sammenkøre NAS med deres Storage Area Network (SAN) system. For de helt store virksomheder tilbyder Compaq fortsat E7000, der giver maksimal performance og sikkerhed.

"Vi har lagt utrolig stor vægt på at kunne tilbyde en række produkter, der dækker behovet for storage uanset virksomhedens størrelse. Om det er et lille firma eller en stor koncern, så kan Compaq tilbyde den rette løsning, lige fra et enkeltstående NAS system til et integreret NAS/SAN system. Ingen af vores konkurrenter på markedet kan matche det brede spektrum, vores produkter nu henvender sig til," siger Erik Kaae, markedschef for Storage Business Unit i Compaq Computer.

Implementering af Network Storage, enten som SAN eller NAS, kan ifølge en undersøgelse fra Merrill Lynch and Mckinsey & Co. give besparelser på op til 45 procent. Compaq forudså som de første, at endnu større besparelser kan opnås ved at integrere NAS og SAN systemerne i en enkelt storage pulje - i Compaq kaldet "Universal Network Storage."

Fordelen ved at integrere de to systemer er åbenlys. I stedet for at vedligeholde to forskellige miljøer, kan virksomheden nøjes med at opdatere og vedligeholde ét samlet system.

"Tidligere har der været talt om NAS og SAN som et enten-eller. Men når det kommer til stykket, handler det om networked storage. Kunderne er meget forskellige i størrelse, og så får man mest værdi fra den producent, der tilbyder en lang række forskellige priser og størrelser, og som kan sammenkøre NAS og SAN, siger Jamie Gruener, senioranalytiker hos analysebureauet The Yankee Group.

Foruden de to nye StorageWorks produkter har Compaq også introduceret nye teknologier, som allerede i år vil blive indarbejdet i NAS produktlinjen og giver dermed yderligere kraft og hastighed til Compaqs kunder. Produkterne kan dog også let tilpasses andre storage-miljøer.

Compaq har støttet i flere år støttet brugen af åbne standarder for at sikre kompatibilitet og dermed lavere omkostninger for kunderne. For at demonstrere styrkerne ved standarder har Compaq lanceret verdens hurtigste NAS, et Compaq NAS system baseret på åbne standarder, som giver hastigheder på op til det dobbelte af konkurrerende produkter.

Læs mere om produkterne på www.compaq.dk

Baggrund om Compaq
Compaq Computer Corporation blev grundlagt i 1982 og er i dag en førende leverandør af IT-løsninger og serviceydelser til både virksomheder og private. Compaq designer, udvikler, producerer og sælger IT-udstyr, software, services og løsninger, blandt andet førende storageløsninger, forretningskritiske løsninger, kommunikationsprodukter, desktop PC'er og bærbare computere. Produkterne sælges i mere end 200 lande både direkte og via et netværk af autoriserede Compaq partnere. Information om Compaq og Compaqs produkter kan findes på www.compaq.dk eller www.compaq.com.

Newsline A/S
Strandvejen 100