20/06-02   -   Pressemeddelelse

Nye elearning uddannelse

HR-Konsulentuddannelsen er en helt ny elearning-uddannelse for ledere og personaleansvarlige, der ønsker at forøge deres viden og forbedre deres kompetence inden for Human Resource området.

Pga. den konstante udvikling inden for personaleområdet, er behovet for viden og læring tilsvarende stort. Personaleledelse er kendetegnet ved, at arbejde og uddannelse ikke er to forskellige ting, men istedet en integreret del af samme hverdag. Imidlertid, tvinges mange virksomheder fortsat til at sende deres ledere og personaleansvarlige afsted på langvarige, eksterne ophold for at opnå mere uddannelse og efteruddannelse inden for personaleledelse. På denne baggrund har AKTIV KURSER / Probana Management lanceret HR-konsulentuddannelsen via elearning, som imødekommer både de private og offentlige virksomheders læringsbehov og samtidig skaber sammenhæng mellem læring og og arbejde.

HR-Konsulentuddannelsen er baseret på Blended Learning, dvs. deltagerne lærer om teori og cases via elearning moduler, som så følges op med forelæsninger på Handelshøjskoleniveau. Udover at deltagerne kan fordybe sig i uddannelsens indhold, når og hvor det passer dem, så giver elearning modulerne samtidig deltagerne den fordel, at de kan benytte uddannelsen som en form for opslagsværk ifm. deres daglige arbejdsopgaver.

Allerede lige efter introduktionen af uddannelsen valgte mange af de allerstørste virksomheder, bla. Novo Nordisk, Nordea, LM Ericsson, Alm. Brand, Beskæftigelsesministeriet, Vejdirektoratet, GN Netcom, mfl. at sende medarbejdere afsted på uddannelsen.

"Den nye HR-Konsulentuddannelse tager konkurrencen op med de videregående uddannelser og byder på et væld af information, viden og inspiration inden for Human Resource Management.": siger direktør Peter Joensen fra konsulentvirksomheden Probana Management.

HR-konsulentudannelsen starter den 1. august i år, varer i 10 måneder og indeholder 6 stk. e-learning-moduler, 5 stk. forelæsninger samt en afsluttende eksamen, hvor deltagerne får indsigt i alle discipliner og arbejdsområder inden for Human Resource Management, herunder personaleadministration, rekruttering, medarbejderudvikling, løn, kompensation, personalejura og afskedigelser

Probana Business School
Amaliegade 6