13/11-01   -   Pressemeddelelse

Brugerbetaling og kioskaktuelle artikler på www.itsvar.dk

IT-forlaget Audio Media - der med magasinerne Alt om DATA, Datatid, Privat Computer og Alt om NET & PC PRO står bag www.itsvar.dk - indfører brugerbetaling på artikel-databasen. Abonnenter på de enkelte magasiner har dog stadig gratis adgang til artikler fra det magasin de abonnerer på.

- Indførelse af brugerbetaling betyder blandt andet, at kioskaktuelle artikler fra i dag vil være tilgængelige på www.itsvar.dk. Prisen på de enkelte artikler afhænger af artikel-type, -længde og aktualitet, men ligger fra 3 kroner. For eksempel koster en fuld grafisk version af en 5-siders testartikel 15 kroner, for-tæller forlagsdirektør Klaus Nordfeld, Audio Media, som dog pointerer at magasinernes nyhedsartikler fortsat er gratis at hente på www.itsvar.dk.

- Artiklerne kan betales på sædvanlig online-vis med dankort eller kreditkort, eller man kan som bruger oprette en personlig online-konto med 30 dages kredit. Ved kontant betaling opnår man 10 procent rabat, uddyber Klaus Nordfeld.

Præcis et år efter lancering af IT-portalen www.itsvar.dk er siten i dag en gedigen succes med 15.000 registrerede brugere og næsten en million månedlige sidevisninger. Sitens to hovedhjørnesten er artikeldatabasen, der pt. indeholder over 2.700 artikler eller cirka 9.000 artikelsider og en virtuel it-doktor, der pt. genererer cirka 500 IT-spørgsmål og næsten 1.000 svar om ugen.

Den virtuelle doktor, der forbliver gratis for brugerne, kan i dag benyttes direkte fra www.itsvar.dk, ligesom den takket være en række strategiske samarbejder blandt andet kan nås fra Jyllands Postens www.jp.dk og Microsofts www.msn.dk.

Audio Media A/S
Sejrøgade 7-9