11/02-02   -   Pressemeddelelse

Fleksibel forretningsmodel skal skabe flere eBusiness-løsninger

Computer Associates og RAMBØLL Informatik A/S har indgået en ny aftale. Aftalen betyder at virksomheder, der vil drive eBusiness, kan indgå korte licensaftaler og få mulighed for at afprøve driftsløsninger, før virksomhederne indgår længerevarende kontrakter. Aftalen imødekommer markedets behov for mere fleksible driftsløsninger.

Aftalen, der bygger på Computer Associates' nye forretningsmodel, giver fremtidige eBusinessvirksomheder mulighed for, at indgå korte licensaftaler på software helt ned til en måneds varighed. Hvor Computer Associates leverer softwareløsninger, leverer RAMBØLL Informatik driftsløsningen. Dette betyder, at de to virksomheder med forenede kræfter kan imødekomme markedets krav om afprøvning af eBusiness- og tilhørende driftsløsninger, inden man som kunde binder sig for længere perioder. Dette mindsker risikoen for fejlinvesteringer i IT-drift. Derudover betyder den fleksible forretningsmodel, at virksomhe-der, der går i eBusinesstanker, nu får mulighed for at lade IT-driften vokse i takt med, at forretningen vokser og behovet ændrer sig.

Både Computer Associates og RAMBØLL Informatik har mærket markedsbehovet for fleksible eBusiness- og driftsløsninger, hvilket er grundlaget for indgåelsen af aftalen.

"Med den nye forretningsmodel har vi igen sat fokus på vore kunders forretning. Markedet har ændret sig i takt med udbredelsen af internet og eBusiness, og kunderne har i dag langt højere krav til fleksibilitet, skalerbarhed og stabilitet. CA's adelsmærke har alle dage været høj stabilitet, mens den nye forretningsmodel sikrer mere fleksible licensbetingelser og ikke mindst muligheden for konstant at tilpasse driften til selve forretningens udvikling", siger Per Kogut, adm. direktør i Computer Associates.

Behovet for fleksibilitet er en tendens man ligeledes har opfanget hos RAMBØLL Informatik.

"Vi stod over for en driftsmæssig udfordring, da antallet af kunder og omfanget af de enkelte kunders engagement er under konstant forandring. Mange kunder vil gerne have mulighed for at afprøve løsninger i kortere testperioder før de tager endelig beslutning om den fremtidige IT-drift - simpelthen fordi det kan blive meget dyrt at vælge forkert. Vi havde således behov for en fleksibel løsning, der hele tiden kunne tilpasses den aktuelle virkelig-hed", siger Erik Friis, afdelingsleder i RAMBØLL Informatik.

Yderligere spørgsmål vedrørende denne meddelelse bedes rettet til:
Per Østergaard, Computer Associates på tlf: 20 60 27 29
e-mail: per.ostergaard@ca.com

Eller

Erik Aabjerg Friis
Afdelingsleder
Tlf.: 45 4598 8946 Mobil: +45 4040 4744 Email: eaf@ramboll-informatik.dk

RAMBØLL Informatik A/S
RAMBØLL Informatik har siden starten af 70erne været en fremtrædende leverandør på konsulent- og IT-markedet. I år 2000 blev vi udskilt af RAMBØLL Gruppen som et selvstændigt aktieselskab. Vi er i dag 150 ansatte, der brænder for at levere løsninger, der letter andre menneskers hverdag. Vi leverer løsninger fra A-Z baseret på den nyeste teknologi indenfor skræddersyet systemudvikling, e-business, mobiltelefoni, offentlige administration, omsorgssystemer samt projektstyring. Vil du læse mere mon RAMBØLL Informatik, kan du gå ind på www.ramboll-informatik.dk

Computer Associates
Computer Associates International (CA) leverer software, der styrer eBusiness. CA's løsninger varetager alle aspekter af eBusiness med de førende varemærker: Unicenter for systemadministration, BrightStor for datalagring, eTrust for sikkerhed, CleverPath for portaler og business intelligence, AllFusion for håndtering af applikationers livscykler og Advantage for datahåndtering og applikationsudvikling. CA blev etableret i 1976 og er leverandør til virksomheder og organisationer i mere end 100 lande, herunder 99 procent af virksomhederne på den amerikanske Fortune 500 liste. CA's danske hovedkontor ligger i Holte nord for København. Læs mere på Internet: www.ca.com eller www.ca.com/offices/denmark.

Teknikerbyen 19
2830 Virum , Danmark