02/05-02   -   Pressemeddelelse

Danske tasker hos TechData!

Den danske producent af computertasker, Umates A/S har indgået samarbejde med TechData om distribution af selskabets produkter.

"IT-forhandlere benytter ofte flere distributører bl.a. grundet kreditter, og det er vigtigt, at Umates produkterne er lettilgængelige. Aftalen åbner samtidig op for nye europæiske markeder og det danske retail marked, hvor vi er ved at etablere os, og TechData har mange års erfaring på bl.a. retail markedet" udtaler salgsdirektør Jesper H. Sørensen fra Umates A/S.

Med succes har Umates A/S gennem de sidste 4 år samarbejdet med IBM og Compaq på Business to Business markedet, og hovedparten af de største danske virksomheder benytter Umates tasker i dag.

Umates A/S forventer en markant fremgang i Danmark på salg til mindre og mellemstore danske virksomheder og i resten af Europa, og har indenfor de sidste 6 måneder foretaget store investeringer i nye lokaliteter, produktudvikling, markedsføring, ansættelser samt styrkelse af bestyrelsen med Niels Rokkedal, der har en fortid med ansvar for IBM´s europæiske salgsaktiviteter fra hovedkontoret i Paris.

Umates er i gang med udviklingen af en helt ny serie af computertasker, som specielt målrettes til det hurtigt voksende retail marked, hvor de nuværende Umates produkter ikke er egnet.

"Udnævnelsen af TechData vil ikke ramme selskabets eksisterende distributører, men øge det generelle salg af UMATES´ s produkter i både Danmark og Europa", udtaler Jesper H. Sørensen til slut.

Yderligere oplysninger kan fås via tlf.: 7022 7005, Jesper H. Sørensen eller direktør Kim T. Rasmussen

UMATES A/S
Skruegangen 3