07/01-02   -   Pressemeddelelse

Slottsbacken tilfører yderligere kapital til Danish Probe

Slottsbacken Venture Capital har i december måned 2001 tilført yderligere DKK 5 millioner til e-learning selskabet Danish Probe A/S, og Slottsbacken Venture Capital har dermed investeret i alt DKK 10 millioner i Danish Probe A/S.

Investeringen foretages med udgangspunkt i den oprindelige aftale mellem Slottsbacken Venture Capital og Danish Probe A/S, da selskabet har opnået væsentlige forretningsmæssige resultater i 2001.

Kapitalen skal primært anvendes til at påbegynde en nordisk ekspansion i 2002.

Danish Probe A/S
Danish Probe er en førende dansk leverandør af Learning Management Systemer, og har udviklet ABC Academy, et avanceret og fleksibelt Learning Management System, der blandt andet muliggør en unik beskyttelse af indholdet i e-learning løsninger. ABC Academy har blandt andet modtaget den internationale Comdex pris for 'Best NT & Back Office Product' i 1998. ABC Academy anvendes af adskillige danske og internationale virksomheder.

For yderligere information se www.danishprobe.com

Slottsbacken Venture Capital
Slottsbacken Venture Capital har siden 1996 investeret i vækstvirksomheder indenfor telecom, datacom og media - primært i Norden. Slottsbackens fonde disponerer over EUR 100 millioner, hvoraf EUR 30 millioner er investerede. Foruden Danish Probe, har Slottsbacken i Danmark tidligere investeret i Zapera.com A/S, Cocom A/S samt Dansk Systempartner A/S.
ACR Capital, som forvalter Slottsbacken fondene, er foruden i Danmark, også etableret i Finland og Sverige.

Danish Probe A/S
Rådhuspladsen 16